London åh London

Kan börja med att vara lite schysst och bjuda på ett tips såhär i början av blogginlägget: PETA ER INTE I NÄSAN EFTER ATT HA HACKAT CHILI. DET SVIDER REJÄLT. Japp, det är true story och det händer i detta nu i min egen snok. Det värsta är också eftersom att det svider och typ kliar så vill man peta lite mer och ja då blir det ju bara värre och värre. Ni fattar cirkeln.

I övrigt vill jag säga att jag älskar och hatar London på samma gång idag. Hatar litegrann för att jag jobbar i värsta turistsmeten och alla gåååååååååår så saaaaaaaaakta... Idag i tunnelbanan så fick vi även vänta i tre (!!!) minuter för att kunna gå igenom spärren ner till tågen. I KNOW RIGHT??? Konstigt att jag inte rev mej själv i handlederna redan där med naglarna (nej usch, får man verkligen skriva så??)

Men jag älskarälskarÄLSKAR London när jag sitter i en tunnelbana och ser mej omkring. Idag var det på raden mittemot mej en gubbe med lagom rödsprängd näsa, efter några öl antar jag vilt här, som verkligen stirrade på alla människor som var i närheten och man kunde se hur förundrad han blev över varenda en. Fantastiskt. Och sen gick det på ett bar i 50+årsåldern men både försökte se ut som tonåringar med "hippa"(sunkiga) kläder och onykter dimmig blick. Bredvid de satt en überchic brittiskt tant i trenchcoat och blå tunn sjal och bredvid mej satt en medelålders kinesisk kvinna som verkligen SJÖNK ner i sin egen halsduk av trötthet. De bästiga var när det fulla paret började fylletjaffsa och jag, chica tanten och trötta kinesiskan alla tre utbytte blickar och fnissade med varandra. Det var himla fint.

Nu ska jag kanske packa lite, flyttar till veckan! TJAOOOOoooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0